julbaka?

I Fredags kom jag hem till Sophie mitt i jul bakandet, kom så där lagom till snickes kakorna blev klara. Nu är jag riktigt sugen på att julbaka jag med och framförallt dessa. Dom är helt underbara och enkla att göra.

Detta behöver du :
1 burk jordnötssmör ( 225 gram )
1 dl socker
1 dl sirap
1 dl kokos
10 dl cornflakes
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
200 gram mjölkchoklad

Gör så här :
Värm en kastrull med socker och sirap.  ( det ska inte koka ! )
Rör ner vaniljsocker, kokos, jordnötssmör och sist cornflakes.
Rör ihop ordentligt och platta ut smeten i en form ( ca 20 * 30 cm )
Ställ in i kylskåpet , medan du smälter chokladen över ett vattenbad.
Bred sedan chokladen över smeten.
Och låt den stå kallt en timme innan du skär upp den i lagom stora bitar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback