hemma hos lillebor

Kom precis hem.
Direkt efter jobbet när jag slutade klockan fem köpte jag med mig en varsin maträtt till mig och Jocke och åkte hem till honnom på middag. Det vill säga till mig gamla lägenhet. Var så nyfiken på hur han fått det och det har blivit jätte fint. Han har verkligen tagit vara på varenda kvm. Minns när jag bodde där, då hade jag en 120 säng en fotölj och två små bord och lite sånt. Han har en bäddsoffa istället, mycket smartare tycker jag. Plus att han har byggt en madrass-förvarings-vägg (den med ränder på). Där han då kan skjuta in sin stora bäddmadrass och lägga på soffan när han ska sova. Och ovanpå den väggen så har han ställt upp fina ölglas som han fick i studenpresent och sen satt spottar under så att det lyser upp. En platt tv på väggen, ett skibord med alla hans dator prylar, en byrå mm. Riktigt killigt men ändå mysigt. Jag ville inte åka hem, men han sa åt mig att hans kompisar skulle komma över på några öl så att då ville han väl inte ha syrran där i maxi kläder.
När jag fick komma dit och se hur stolt och glad han var. Kände jag verkligen att det var värt att hålla i lägenheten och hyra ut den i över ett år för att han skulle få ta över den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback