reklam!

Som ni vet tidigare så slingar jag ibland mina vänners hår. Här om dagen skrev Johanna till mig och ville bli ljusare. Så jag tänkte att jag ska börja med att slinga lite fler om de är nån som är intresserad så är de bara att höra av sig :-)
Jag tar 300kr för slingor i mössa i hela håret.

Så här fin blev Johanna idag. Från brunett till blondin...

måndag igen

Och så var det måndag igen. Men det har varit en bra helg.
I lördags hade vi en överraskningsfest för min morbror som fyller 50år. Blev en lyckad kväll :-)
Igår morse så kom Malin hem, hon stannar ett par dagar innan hon åker tillbaka till Norge igen. Så träffade henne en snabbis innan jobbet samt över en film hos Emma efter.
Så det har varit en bra helg trotts att jag har jobbat. Nu har jag precis ätit frukost och inväntar Johanna "min kund" som ska få håret slingat.

gamla band

Nu är vi på väg hem från mamma. De bjöd på grillat till middag, fika och sen rotade vi fram filmkameran och tittade på tio års gamla band, så man var mellan 12-13 år där någonstans. Så kul att se :-) nu blir det till att sova på en gång. Ska upp tidigt imorgon för att jobba och efter det blir det andra bullar. Berättar imorgon!

det är inte svårt att sätta sprätt på lönen

Kom nyss hem från stan.
Hittade en födelsedags present till mamma och så lite till mig själv. Tre likadana träningslinnen fast i olika färger. Köpte två av de, det andra hade jag sen innan och använde det idag. Det var luftigt, skönt och svetten syntes inte genom. Så att när jag väl hittar något sånt, så är det lika bra att slå till på fler. Framför allt när de är så billigt. Utom de så fick de bli ett linne med fransar och en sjal. Allt från hm, de hade just nu en drive på att om man handlar för minst 500kr så får man 100kr rabatt :-)

fredag

Godmorgon, på nytt!
Har ju redan varit vaken tidigare idag. Var uppe med tuppen imorse, cyklade ner till gymmet strax efter sex och gick på ett step pass. Efter passet så bjöd gymmet på frukost, så de tackar man ju inte nej till.
Var sen så trött när jag kom hem så somnade om en stund till. Blev så sent igår, slutade vid tio mm. Så trodde egentligen att jag skulle banga imorse.
Idag är både jag och Chrille lediga. Vi ska strax ner på stan och fixa lite saker sen senare idag ska vi hem till mamma som fyller år på lite middag :-)

skryter lite...

Trotts en svidande träningsvärk från gårdagens träning som blev både 30min på bandet, 30min step, 30min styrka samt 45min cykling utomhus. Så krigade jag mig ner till gymmet idag och körde ett functional training pass. Så nu mår man som bäst. Ska snart promenera bort till jobbet. Så roligare än så blev inte den här dagen.

höstschema

Startar min lediga dag med två äggmackor. Om ett tag ska jag ner till gymmet för att gå på två lunchpass. 30min step & 30min styrka, är as taggad och glad över att höstschemat har börjat igen. Då de finns lite större och bättre utbud på klasser på gymmet igen :-)

Det har varit en bra sommar...

Märks det att jag gillar min nya app där man kan göra dessa collage?

tisdag

Märker att jag har mindre och mindre att skriva i bloggen just nu och på senare tid. Funderar fram och tillbaka på om jag ska sluta eller inte. Har haft den här bloggen sen 2006 så att det vore ju kanske inte så konstigt om jag var less efter sju år. Men det är ändå det som gör det svårt att bara sluta. Med tanke på att jag tycker att det är så kul att gå tillbaka i arkiven och kolla vad jag har gjort. Jaja, de visar sig hur jag gör...

Bilder från i helgen

slingor

Igår efter jobbet åkte jag hem till Ida och slingrade hennes hår.

Så här har vi resultatet...

något positivt med att semestern är slut iaf...

Tillbaka till vardagen igen.
Vi har pratat om att sluta tvärt med all dålig mat vi ändå har stoppat i oss under semestern, precis som det ska vara men nu är jag väldigt less på det och taggad till att komma igång med träning samt bra kost igen.
Blev ändå väldigt försvårad när jag ber Chrille köpa med sig nått till lunch efter jobbet och kommer då hem med grillad kyckling och sallad. Då har det gått för långt när till och med han är less på onyttig mat. Nu kanske ni tror att vi har tryckt donken varje dag, vilket inte stämmer. Men man har ändrat små saker som att bytt ut knäckebrödet till frukost mot färska frallor och beställt pommes till alla kött rätter man ätit när man varit utomlands osv. Plus väldigt mycket alkohol på det...

lite gles uppdatering här, men jag är snart tillbaka igen :-)

Hej då Norrland

Sitter nu och väntar på att planet ska lyfta. Borta bra men hemma bäst!

Kvällsfiske & surströmmingsmacka

Lägger upp lite härliga bilder från ikväll när vi var och fiskade. För övrigt så kan jag meddela att jag har känt på surströmmings stank och fyyy faaaaan säger jag bara! Höll på att kräkas. Vi var över till Chrilles mormor för att äta surströmmingsmacka, men jag skulle ha skinka på istället. Trotts att jag stoppade i papper i näsborrarna så luktade det rutten fisk. När jag hade ätit upp så lämnade jag bordet och gick ut och la mig på gräsmattan. Så kan det gå, nu ska vi sova. Godnatt :-)

hej

Är nu på väg till Umeå för att gå på marknad. Vi har det för övrigt bra här uppe. Igår så grillade vi, solade och satt uppe på altanen och myste. Det gäller att verkligen ta vara på våra sista semester dagar!

på Arlanda

Vi lämnar Södertälje över helgen för att hälsa på Chrilles släkt i Norrland. Den här gången är det inte riktigt samma känsla som för två veckor sen man att på Arlanda. Utan nu hoppar vi den annars obligatoriska Arlanda frukosten och vi har packat med oss mjukisbyxor och bekväma skor istället för finkläder och klackar, för min del då...
Kommer inte ens att ha någon mottagning där uppe så vi hörs på söndag om jag inte lyckas koppla upp mig någonstans innan dess :-)

Allsång på Skansen

Är på väg hem från en mysig kväll i Stockholm. Vi började med ett glas på strandbryggan och sen gick vi upp till Skansen och lyssnade på allsång :-)

godmorgon

Har precis ätit frukost, en nyttig sådan. Måste försöka komma in i bra vanor igen, för snart är semestern tyvärr slut och man är tillbaka till "verkligheten" igen med allt vad det innebär.

tisdag

Idag var första gången på drygt en månad som jag gick på step. Under semestern och sommaren så blir det tyvärr inte lika mycket träning för min del. Det går mindre pass och man vill göra annat än att vara inne på gymmet. Och det kändes idag kan jag lova, var helt slut efter passet men det var riktig skönt och kul :-)
Dagen har även bestått av strand-häng med Chrille, Emelie och Emma. Och så avslutade jag och Emelie dagen med en middag på balkongen. Vi har suttit ute och pratat ända fram tills nu, det är sånt man kommer att sakna i vinter. Nej, nu ska jag inte vara den som är den. För det är ju sommar ett litet tag till iaf :-)

fin håruppsättning

Den här frisyren slängde jag ihop på Emelie på några minuter. Hon bad mig göra en uppsättning innan vi skulle ut och äta. Jag måste säga att jag förvånade mig själv, blev riktigt fint om man får skryta lite :-)

Hej från oss i Norge

Den här låten går på repeat här hemma. Påminner så mycket om resan...

Norge över helgen

Nu håller jag på att packa lite inför helgen. Imorgon bitti blir det roadtrip till Norge för att hälsa på Malin och Frida, tillsammans med Ida, Emelie och Emelie :-)