hårsalong

Och så börjar denna sköna, lediga tisdag lida mot sitt slut. Den har varit lång och jag har hunnit med en del. Besök hos vårdcentralen, träning, lunch och lite shopping i Skärholmen och sist så har jag haft hårsalong här hemma ikväll från 18-24. Började med att ta tag i Sofias utväxt, även kallad Rapunzel med hår till rumpan. När håret var klart så gjorde jag lite lockar och det blev som en riktig dröm. Därefter var det Idas tur, som blev en riktig utmaning. Utväxt i en brun/ grön ton och lite ogärmna/fläckliga slingor på det. Men jag tror att jag fick till det. Började med att lägga en ljusare brun i hårbotten samt att ja gjorde lite slingor i samma färg, för att få bort det riktigt blonda/frissiga. Och sen blev det slingor i utväxten. Klockan blev så mycket när vi var klara, så vi satte inte på hårfönen eftersom Chrille gått och lagt sig. Men, jag tror och hoppas att det färdiga resultatet blev bra det med :-) mycket finare än innan om inte annat. Nu ska jag sova, är helt slut. Det är jobbigt att shoppa och leka hårfrisörska ;-)

Godnatt. Ps. Det blev tyvärr inga för och efter bilder, hade varit kul om man hade en fungerade kamera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback