en fixar-dag

Och där dog jag!
Full fart hela dagen, men kul har det varit. Efter lunchen med mamma så åkte jag och hämtade Emma och vidare upp mot Ikea, jag fick med mig två tavlor som jag fick upp för en liten stund sen. Jätte dumt att spika så sent, jag vet. Men det där är så typiskt mig, när jag köpt något nytt till hemmet så ska det fixas NU. Även om det är på tok för sent att börja spika upp tavlor vid tio på kvällen så tar jag den smällen om jag får en arg granne över mig, för det är det värt. Och som den gången när jag och Chrille hade shoppat sängbord och han skulle iväg och jobba direkt efter Ikea besöket så börjar jag att skruva och fixa på egen hand. Även om jag visste innan att det skulle gå åt pipan. Det slutade iaf med att han fick göra om det jag hade gjort för att det blev lite upp och ner så att man såg alla skruvhål ;-) men från det ena till det andra då, så var det ändå Emma som stod för shoppingen. Vi var så klart ivriga att få upp allt när vi kom hem. Som tur var så var det inga stora möbler som skulle skruvas ihop utan såna där roliga saker som att sätta upp tavlor, piffa med kuddar, ljus, lamor och borra upp ljusstakar på väggen. Super fint blev det iaf :-) men nu är jag som sagt helt slut, pricken över i:t var iaf när jag kom hem och började gräva efter spik i skåpet och har ner hela lådan med skruv och plugg på golvet. Den studsar först ner i mitt huvud och vidare ner på golvet. Så det var lixom bara att börja lägga ner varje skruv i rätt fack, annars hade jag haft en arg pojkvän nästa gång lådan skulle fram. Oj, så mycket text det blev nu då. Och så ingen bild på det= tråkigt inlägg. Bilder på mina tavlor kommer imorgon. Blir bäst att fota i dagsljus ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback