en söndag med alldeles för mycket fika

Vad klockan blev mycket. Har varit både en bra och dålig dag. Bra för att jag i förmiddags träffade Emelie över en fika på stan. Sedan vidare till jobbet, tog ett extra pass (jobbade bara fem timmar men fick betalt för tio). När jag kommer hem så hinner jag bara slänga på mig myskläderna sen plingar det på dörren. Där står Ida och Johanna. Med sig hade dom en cheesecake från vårt bageri. En nyhet och ja, den var lika god som den ser ut att vara. Dom åkte precis hem och jag märkte inte ens att klockan blev så mycket. Men vad gör det när vi alla tre är lediga imorgon? 
Detta har alltså varit det bra. Det mindre bra (eller egentligen är det bra) är att Chrille åkte till Norrland tidigt imorse. Kommer inte se honom på två veckor. Minns inte sist vi var borta från varndra så länge. Det positiva i det hela är iallafall att han är iväg på intensivkurs. 
Han valde att ta den där, då han bara kan fokusera på körkortet i tio dagar och emellanåt få ungås med sin mamma. Känns så overkligt att han snart kommer att ha ett körkort. Då det alltid är jag som kör, på gott och ont. 
Skönt att alltid ha tillgång till vår bil men ibland vore det självklart en fördel att båda skulle ha. 
Är så glad över att min mamma tjatade på mig och sa att innan jag flyttar hemifrån skulle jag ta mitt körkort, för annars tar det nog ett par år innan man tar saken ur egna händer.

Nu är det slut bloggat och dags att sova. Godnatt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback