storstäd & trasig frys

Dagen började inte bra. 
Igår gick vår frys sönder. Frysen var forfarande kall men det läckte någon vätska från den. Vi fick sen reda på att vätskan var farlig och det luktade bensin i hela frysen. 
När jag vaknade imorse så hade även kylen gått sönder. Där luktade det inte, utan den hade lagt av. All mat blev förstörd. Vi felanmälan det direkt, så nu har vi värdens minsta kyl som ersättning tills de fixar ett nytt, hopas inte det dröjer många dagar tills dess. 
Kändes så tråkigt att slänga fem fulla kassar med matvaror. Det mesta var nytt och vi hade inte ens öppnat det. 
Idag har vi hadlat lite nytt så man klarar sig tills de sätter i de nya igen.

Vi har även storstädat. Nu är det så där skinande rent och luktar så gott. Älskar känslan av att man skulle kunna tänka sig att skicka golven utan problem. 



På den första bilden ser ni även vår nya taklampa. Dock ska den ner en bit, då jag stör mig på att den sitter så högt uppe. 

Kommentarer
Postat av: Elin Löwstedt

Ni borde kunna ersättas för all mat genom hemförsäkringen! :)

Postat av: Linn

Jag vet. Dock var självrisken dyr och blev väl ungefär detsamma som själva maten, så vi orkade inte ta tag i det! :-\

2015-04-17 @ 11:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback