värdens bästa Valborg <3

Oj vart ska jag börja? 
Vilken dag. Detta kan jag leva på länge. Känner mig som värdens lyckligaste tjej. 
Vaknade innan klockan ringde imorse. Pigg och nervös inför dagen, kunde inte somna om. Upp och duscha, ordna frukost och väckte sen Chrille. När vi var färdiga promenade vi till sjukhuset. Vi var ute i väldigt god tid eftersom vi inte hittade till avdelningen. 30 min i väntrummet kändes som flera timmar. Hade sån puls, Chrille var cool lugn. Ville ju bara gå in med detsamma. Jämförde känslan med att vara på Gröna Lund. När man bestämt sig för att åka en sjukt läskig karusell, det är lång kö och man är halvvägs in. Sen desto längre fram man kommer, desto mer ångrar man sig och vill vända men då är det för sent. Alltså inte för att jag ångrar att jag är gravid men samma pirrande känsla i magen över att få vänta. När det väl var våran tur så la jag mig på britsen, magen i vädret och barnmorskan började kika på bebisen. Hon berättade vad hon såg och då kom en tår. Så sjukt overkligt men ändå så verkligt. Hon berättade att allt såg ut som det skulle. Hon gick igenom alla kroppsdelar och oron började släppa. Bebisen i magen låg ihop rullad som en boll och barnmorskan buffade lite på magen för att kunna få till lite bilder i profil. Efter en stund frågade jag om hon såg könet. Vilket hon inte hade gjort eftersom bebisen låg som den gjorde. Efter ytterligare lite buffade på magen så sträckte bebisen på sig och hon sa att det var en liten tjej. Hon var 99% säker och visade hennes kön. De tre sträcken på skärmen tyder på flicka sa hon. Jag tittade på Chrille och sa att det blir en liten Selma. Ja, så ska hon heta. Det är ett tjejnamn vi haft så länge, långt innan vi blev gravida. 
Efter besöket tog vi tåget till Stockholm. Det blev en hel del kläder, oj vad mycket dyrare det blir att shoppa till en tjej (känns det som) det finns ju så mycket fint och jag vill ha allt. Nu har hon dock redan så mycket kläder så vi måste lugna oss lite, så vi inte förköper oss och hon inte hinner använda allt.
Det blev även en lunch på fridays. En väldigt bra dag med andra ord. En perfekt Valborg. Nu ligger vi utslagna i sängen och orkar inte göra mycket mer idag. Mycket intryck och känslor på en och samma gång. Kommer somna gott ikväll. 



Tänkte visa er lite av dagens shopping i ett annat inlägg. Känns som dock kläder, ska vi verkligen ha en sån liten? Och då har vi ändå inte köpt de alldra minsta. Overkligt! 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Asså guud, jag börjar nästan gråta när jag läser det här Linn! Grattis till er båda! Ni kommer få världens sötaste Selma!❤️

2015-04-30 @ 20:31:21
Postat av: Linn

tack snälla Goa du 💕😚

2015-04-30 @ 21:07:55
Postat av: Anna

Underbart! Några månader kvar sen kommer jag pussa ihjäl mig på henne!!! :)

Postat av: Linn

Ja du får bebis gosa hur mycket du vill. 🙋💕

2015-05-01 @ 06:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback