vecka 17 idag

Vaknade med träningsvärk imorse och kände mig mindre taggad på att gå på dagens step pass. Pratar med Ida i telefon ett tag, slår mig sen att jag måste lägga på för att avboka dagens bokning. Jag var dock för sent ute och det gick alltså inte att boka av sig. Lika bra var väl de för att då kom jag iväg. Nu blir det en dusch och sen ska jag sätta mig på balkongen, måste ju passa på att få lite sol på sig.  

Idag går vi (som sagt) in i vecka 17. Veckorna går väldigt fort just nu, om man jämför mot det tidigare veckorna. Då längtade jag bara tills vecka 12 och tiden fram tills dess gick i snigelfart.
Jag mår forfarande väldigt bra. Väntar nästan på att jag ska börja må dåligt. För man borde väl må dåligt som gravid? Jag har inte mått dåligt någon gång. Förstå mig rätt, vill såklart inte må dåligt :-) 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag mådde bra hela min graviditet! Alla frågade om jag mådde bra och blev nästan provocerade när jag sa att jag gjorde det hela vägen tills knoddis kom :-) är väl bara det att man hör om alla som mår dåligt. Dåligt kan man må när man ska klämma ut ungen hihi. Lycka till!

2015-04-11 @ 15:56:05
Postat av: Linn

Ja det har du nog så rätt i. Att man bara hör om alla som mår illa, har ont här och var. Jag får fortsatta njuta av att jag än så länge mår väldigt bra. För jag fasar för den dagen då det verkligen är dags. Livrädd redan nu och vet inte om jag vågar.... Men har insett att jag inte har något större val. För ut ska h*n :-)

2015-04-11 @ 19:08:49
Postat av: Anonym

Klart du vågar! Att det gör ont är ingen hemlighet men när du väl är där vill du så gärna träffa ditt barn och alla dom där timmarna der tar för bebben å komma ut flyger iväg. Ett maratonlopp med bästa målgången! Vi är gjorda för att föda barn :) pepp i förtid haha. Lycka till som sagt :)

2015-04-11 @ 20:17:06
Postat av: Elin Löwstedt

Jag mådde typ helt tokjättebra under hela graviditeten. Och då är risken att en tvillinggraviditet blir värre rätt så stor! Klart att jag var trött, och det var tungt i slutet men knappt något illamående alls, inte en enda spya och ingen foglossning (blev dock sjukskriven från v 25 ca, annars hade jag nog fått det med tanke på mitt yrke)! Som Anonym skriver här ovan, det är okej att må bra! Och jag hade dessutom en fantastisk förlossning som var "enligt skolboken" som barnmorskorna sa. Nåja, man kan och får må bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback