ett väldigt blandat inlägg


Godmorgon. 
Solen lyser in på de ljusa golven som jag förövrigt har en viss hat kärlek till. 
Så snygga att titta på men mindre bra att ha och göra med, allt syns. Men då blir det till att städa. Det känns dock rent och fräscht med vita golv, men som sagt varenda liten smula syns. 

Natten gick bra trotts att jag sov själv, så det tackar vi för. Började ändå tänka läskiga tankar som "det spökar säkert i garderoben" eller "tänk om tvn plötsligt sätts på och the ring tjejen kryper ut" eller "tänk om det står någon utanför förnstret" eller "snart kommer jag säkert höra ett par fotsteg i trappan". 
Så onödiga tankar, trotts att man är 25 år (på lördag). Satte på en gravidpodd och lyssnade i kanske 10 minuter innan jag stängde av och somnade med detsamma. 

Just nu så har jag precis avslutat massa viktiga telefonsamtal. Har försökt ringa försökringskassan i flera dagar. Blir direkt bortkopplad pga för hög belastning. Nu kom jag fram och hamnade i kö plats 290. 45 minuter senare fick jag lite rätsida på hur jag ska gå till väga och har skickat in min första ansökan om föräldrarpenniningen. Härlig inkomst man kommer att få framöver, hihi. 

Nu blir det frukost och sen ska jag åka och hämta Chrille på jobbet och vidare för att storhandla. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Strongt gjort. Jag bävar för detta med föräldrapenningen. Det är ju en djungel som man knappt vet hur man ska ta sig ur för att utnyttja sina dagar bäst.

2015-08-26 @ 10:24:03
Postat av: Linn

Tack!
Ja det är så svårt att veta hur man ska göra om man aldrig gjort de innan. Men ett tips är att bara lägga 1/2 månader i taget. Sen går du in och väljer dagar, månad för månad. Ibland kanske man behöver ta ut mer eller mindre dagar. Så slipper man att göra allt på en gång om man ångrar sig osv så finns det möjlighet att ta det pö om pö.
Men för att få de första utbetalningen måste man ansöka minst 30 dagar innan fb. Så för mig var det inte en dag för sent. Lycka till 😊

2015-08-26 @ 15:36:01
Postat av: Emma

VILL SE BILDER!!! Tur att jag får komma och se på fredag.

2015-08-26 @ 18:10:43
Postat av: Linn

haha ja då får du se Emma 😬👍 jag tänkte lägga ut bilder här snart.. Vill bara få lite mer ordning innan 😎🙋

2015-08-26 @ 20:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback