full garderob

Hej igen. 

Då var det måndag och det innebär att Chrilles semester är slut. Känns så trist. Nu börjar mitt "riktiga liv här hemma" i väntan på en bebis och en pojkvän på jobbet. Ensamt det låter. Inge synd om mig dock. Om bara drygt två veckor så flyttar ju Ida och Jim hit så vi kan umgås massor. Sen är det bara 25 minuter med tåg till Tälje om jag vill dit, eller ni hit :-) 
Och så har jag ju möjlighet att använda bilen när inte Chrille jobbar såklart. På tal om tåg så är Malin snart på väg hit. 

Och på tal om bebis saker (i förra inlägget) så var jag tvuvgen att riva ut hela garderoben för att se på ett ungefär vad vi har. Oj, vad vi har. Nu har jag dock inga barn så vad vet jag? Men jag tror vi har väldigt mycket kläder iallafall, eller så är det precis lagom? 
Nu tröck jag mer eller mindre in allt i garderoben. Det ska ju ändå tvättas så där efter viker jag in det fint, sen vill jag köpa till fler galgar samt några korgar att lägga smått i som strumpor mm. Hur som, om jag bara ska höfta på det som finns i garderoben (försökte räkna men tappade räkningen) så ser det ut ungefär såhär:
30 bodysar 
20-15 byxor/tights/strumpbyxor 
2 Teddy overaller 
15 klänningar 
5 mjukis sätt med matchade byxa och tröja 
5 koftor/tröjor 
5 pyjamasar 
15 strumpor 
5 mössor 
1 par vantar 
1 par "tossor" 

Ja, typ något sånt? Någon mamma där ute som tror vi glömt något i klädväg som behövs fyllas på av? 
Det jag dock ska köpa är en varmare mössa och ett par varma "skor/tofflor". 





Jusja, ser nu att vi även har två vår jackor och en overall till nästa år. Haha. Overallen köpte jag och Ida likadana fast i olika färger från newbie förut. Kostade 75kr på rean så varför skulle den inte kunna få hänga där inne ca 1,5 år? Haha. 

Kommentarer
Postat av: anna

jag undrar lite över vilka storlekar ni har köpt på kläderna? tycker det är så svårt att veta vad man ska köpa innan bebis kommer

2015-08-17 @ 16:19:59
Postat av: Linn

Vi har mest i stl 56/62. Lite i 50 och även plagg i 68. Och något enstaka i 74. Men som sagt mest i storlekarna 2-6 månader :)

2015-08-17 @ 17:09:12
Postat av: Elin Löwstedt

Det låter som ni har kläder så det räcker :) Sen är det svårt att veta för om man får en kräkbebis så går det åt en del kläder ;) Och med tanke på det så är ett tips att ha med en extra tröja till dig i skötväskan ;)

Postat av: Linn

Tack för tipset 😊👶👍

2015-08-18 @ 07:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback