vaken natt

Vad trött jag är. 
Klockan är 13.30 och jag har inte gjort någonting alls idag. Spenderat två och en halv timma i telefon med Ida. 
Har precis tagit en dusch och borstat tänderna och Chrille är snart hemma från jobbet. En riktigt trött dag med andra ord. Inte så konstigt med tanke på att jag var vaken halva natten. Inte nog med klådan som höll mig vaken så höll även katt j*veln mig vaken. Han har vänt på dygnet och sover nu och sover bort hela dagarna. Han går inte ut fast än vi alltid har dörren öppen på baksidan. Men på nätterna ska han ut och inatt kunde han inte bestämma sig. Först skulle han ut och jag hinner precis somna om tills de krafsar på dörren och jag släpper in honom. Hinner somna om på nytt innan han börjar om på nytt och vill ut. Vid tre/fyra tiden imorse hör jag honom ännu en gång utanför och då vill han in igen. Denna gång var det inte lika kul att släppa in honom. Det hade blivit dimma ute och de var alldeles blött. Han var helt lerig och smutsig och som om inte de vore nog så hittade jag två äckliga sniglar (utan skal) i pälsen. 
Så det var bara att börja duscha katten, sen skulle jag handduksrorka honom så gott de gick. Ett par rivsår senare så gav jag upp. Idag ska jag tvinga ut honom så han kanske inte vill ut inatt, för det där går ju inte. 
Eller så är det lika bra att förbereda sig för vakna nätter? 


Kommentarer
Postat av: Ida

Loui är precis likadan, han började ju kissa på ytterdörren för att vi inte släppte ut han på natten så nu får han helt enkelt va ute. Köp en kattlucka☺️

2015-08-20 @ 15:24:11
Postat av: Linn

Ja det suger ju!
Vi har tänkt på det men inte så sugna på att sätta dit än, men kanske får bli så ändå! 😅 annars får han gott och väl vara ute hela natten tills jag släpper in honom på morgonen! 🐈😎

2015-08-20 @ 16:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback