mina första år

Usch vad det blåser ute. Vi tog en promenad tidigare idag och det ångrade jag rätt fort. Vi höll på att blåsa bort och det reglade så mycket så regnet lixom slog i ansiktet. 
Mysigt att komma hem sen dock, tända upp massa ljus och hänga av sig en tung, blöt jacka och krypa upp i soffan.

Här hemma så är det snart middag, idag blir det taco pizza och jag är så sjuk hungrig. Har bara tagit lite frukt efter frukosten idag. Men bara för att spara mig till kvällen. Kommer att vara värt det. Ska äta både ost och kex och ta lite vin framför idol finalen. 

Från det ena till det andra så beställde jag precis hem en bok. En "mina första år bok". Vi har pratat om att skaffa en länge men det glöms allt bort, får nästan dåligt samvete över att vi inte har en och hon är två månader gammal. Jag tycker det är viktigt att anteckna och skriva ner allt som sker. Just nu har det som sagt inte hänt så mycket men det är ju bara en tidsfråga tills det gör det och då tycker jag det är viktigt att skriva ner. Både för hennes och vår skull, för kan tänka mig att man glömmer fort. 

Det fick bli en bok av Elsa Beskow, älskar hennes bilder så hoppas den är bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback