plusset på stickan

Delar med mig av min lilla plus historia. Kan vara kul för mig om inte annat att läsa en vacker dag. 

Mensen var någon dag sen. Ville inte ta ut något i förväg. Ville inte bli besviken. Hade försökt att ställa in mig på att det kan ta tid, att det inte går bra om man stressar. Hade ju googlat på precis allt som har med graviditet att göra, så förstod att det kunde ta upp till ett år och det var helt normalt. 
Även om man ville bli gravid på en gång. När vi väl hade bestämt oss för att sluta med p-piller så blev vi så taggade. Hur som helst. Mensen var någon dag sen, vilket jag hade berättat till Ida. Vi är på stan och går förbi Apoteket. Hon säger till mig att jag borde köpa ett graviditetstest, tänkte först inte göra det än, ville vänta lite till. Kunde dock inte hålla mig och hade precis köpt ett två pack. 
Sedan åker jag och jobbar någon timma senare. Det är fredag och passet är slut, kommer hem och ännu ingen mens. Är ensam hemma och Chrille är på bandy match. Fick förklarat från tjejen på Apoteket att jag borde göra testet tidigt på morgonen. Kommer hem och sätter mig i soffan. Kan inte sluta tänka på de där testen, orkade inte vänta på morgon kisset. Ville veta NU. Då slog de mig att jag köpte ju tvåpack. Jag kunde ju faktiskt avvända ett nu och ett imorgonbitti. Följer sen bruksanvisningarna där det stod att de kunde ta upp till tre minuter innan resultat. Går ifrån testet en stund, sen tillbaka och de går inte många sekunder innan ett svagt streck nr 2 börjar träda fram. Shit shit shit! Den där pulsen. Kissar på test nr 2. Shit shit shit! Jag är gravid! Okej! Går omkring och ler och är panikslagen här hemma. Måste ringa någon NU! Tar upp telefonen och ringer Alexandra. Hon fattar på en gång. Okej, nu kändes det lite bättre. Chrille är på väg hem från bandyn. Jag hade en tanke sedan tidigare, OM jag skulle vara gravid var min plan att vänta en vecka med att berätta det till honom. Ville hålla mig tills han födelsedag och berätta då. Men det gick ju absolut inte. Men något roligt ville jag göra, men nu var det bråttom. Jag slog in stickorna i presentpapper. Ger sedan honom en tidig födelsedags present, vilket han först inte ville ta emot utan ville vänta till sin födelsedag. Men det gick inte sa jag då, utan det här var en sak som han var tvungen att öppna nu, den stora presenten skulle komma sen. 
Han öppnar och stirrar på mig och frågar sen om de var som han trodde. Svar ja. Han studsar sen upp och gör någon slags glädje dans runt hela lägenheten. Han blev så glad. Men det visste jag redan. Han är den av oss två som velat ha barn längst. Hade han fått bestämma så hade vi redan haft både ett och två barn just nu. 

Sen han fick veta den glada nyheten har han varit mer fantastiskt än vad han redan är. Det är en helt annan kärlek mellan oss nu, vi kan bli sådär fnissiga och nykära efter 8 år tillsammans. 
Det var även han som kom hem med det första bebis kläderna. Jag ville hålla mig de första, mest riskfyllda veckorna. Hade han fått bestämma hade vi redan haft en barnvagn klar och ja, allt utom en bebis för den kan vi inte stressa fram. Är beräknad den 25 september så det är ett bra tag kvar tills dess. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :-) 


PS. Är det bara jag som sparat mina stickor? Inte så fräscht kanske? När ska man slänga dom? Haha. 

Kommentarer
Postat av: Tess

Ååå vad mysigt!! Haha minns verkligen chocken när jag plussade! Var inte alls beredd på det :D Vad kul att din kille är så taggad också!

Postat av: Linn

Ja, håller med dig. Även om man visste att de kunde hända. Så blir man så chockad 😂👍👶

2015-03-15 @ 20:01:43
Postat av: Elin Löwstedt

Min ligger kvar i sängbordslådan :) Kommer nog aldrig kunna slänga den... <3

2015-03-15 @ 21:42:43
URL: http://elinlowstedt.blogg.se/
Postat av: Frida p

Du kommer bli världens bästa mamma Linn!!!!

2015-03-16 @ 20:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback