sendrag

Aj, vilken morgon. 
Vaknar tidigt imorse och skriker till. Chrille blir livrädd och undrar såklart vad som händer. Får sånt jävla sendrag i vaden så kan inte röra mig. Har fått de oftare än vanligt nu, sen jag blev gravid. Detta beror tydligen på att kalciumomsättningen i kroppen ökar. 
Har fått de vid något enstaka tillfälle förut, men nu har de kommit oftare. Denna gång var de värst och höll i sig i något som kännes som i en evighet. Chrille fick massera för jag kunde inte annat än att ligga helt stilla och gråta. Efter en stund släppe det såklart. Någon annan som fått sendrag under sin graviditet? 
Ska ju till bm på fre så ska fråga henne om det är så att jag behöver äta något mot det, för det är olidligt när de väl smäller till. 
Det värsta är ju nu i efterhand. När jag vaknar och ska upp ur sängen, vadmuskeln är fortfarande så spänd att jag inte kan gå ordentligt. Så avbokade nyss lunchpasset. Ska ta ett varmt vad istället och hoppas på att de känns bättre. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag får också sendrag nattetid ofta nu när jag är gravid. Glöm inte att dricka mycket vatten då sendrag ökar av vätskebrist.

Svar: Linn
Linn

2015-05-06 @ 11:26:55
Postat av: Anonym

Tack för tipset. Ska tänka på det 😊👍

2015-05-06 @ 11:51:26
Postat av: Anna

Jag hade precis samma. Kunde vakna mitt i natten och man vet ju inte vart man ska ta vägen.. 😩
Drick mer vatten!! När du känner att de är på väg, ställ dig upp och trampa runt. Var det enda som hjälpte mig, då började det liksom släppa fortare.. 😘

2015-05-06 @ 12:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback