barnmorska



Godmorgon regniga tisdag. 
Idag ska jag tillbaka till min bm, igen. Var där senast i fredags, men hon skulle ha en veckas semester nu så hon ville hinna träffa mig innan dess. Främst för att jag fått högt blodtryck igen så vi skulle kolla hur det ser ut idag. 
På tal om barnmorskan så tycker jag att det har varit en mysig stund under denna graviditet, att träffa henne. Framförallt nu i slutet, då känns det mer personligt för att vi har setts flera gånger under flera månaders tid. Man blir så omhändertagen och får bekräftat att allt ser bra ut, eller att det kanske inte gör det, men att man då får hjälp med det på en gång. Som den gången hon skickade mig till förlossningen på en gång efter jag nämt att jag inte känt fosterrörelser i magen. Att bli tagen på allvar, känns bra :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback