barnvakt & vagga


Dagens mysiga powernap. En gosig liten tjej tätt intill och en annan i magen. 
Idag fick jag som sagt prova på småbarnslivet ett par timmar. Vi lekte, vila, åt mat, bytte blöja och bytte om. 
Lite av vardera med andra ord. Efter de så besökte jag barnmorskan. Idag var jag där en hel timma, brukar vanligtvis bara ta drygt en halv timma. Men det finns mer att prata om nu när det börjar närma sig. Alla mina värden såg bra ut och hela den biten, vid nästa besök ska vi sammanfatta min graviditet och skiva ett förlossningsbrev. 
Efter besöket så åkte jag och Chrille till Eskilstuna, är påväg hem därifrån nu. Jag har handlat en vagga från en tjej på blocket. En oanvänd fin vagga från TROLL. Onödigt tyckte Chrille men eftersom jag inte köpte en ny så gick det bra. Vill inte ta in hela spjälsängen i sovrummet. Först för att den tar så mycket plats, sen för att det blir så tomt i barnrummet. Sen tycker jag det verkar så mysigt och smidigt att kunna vagga henne från sängen. Nu ska vi bara köpa en madrass sen ska jag bädda och fixa. Längtar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback