dumma mig

Eftersom att jag var dum och pillade med strömmen imorse så resulterade det i att vi hamnade på förlossningen. 
Absolut inte så dramatiskt som det låter men ändå. 
Jag störde mig på att en stickkontakt hände ut ur väggen och tänkte trycka tillbaka den lite lätt sådär. Stoppar i båda tummarna och hade inte räknat med att få en rejäl stöt tillbaka. Gjorde inte speciellt ont men de kändes ju ändå att de gick ström genom kroppen.
Efter lite googlade blir man ju aldrig klokare eller lugnare så ringer där efter 1177, blir rekommenderad att ringa till förlossningen. 
Pratar med en barnmorska som säger att jag kan vara lugn men att jag är välkommen på en kontroll, de hade dessutom så lugnt så vi fick hjälp med detsamma. Allt var i sin ordning. Även om jag faktiskt inte var speciellt orolig för stunden så hade jag nog inte kunnat släppa tanken på att man inte kollade, hade inte känts rätt. 
Vi fick lyssna på hjärtat och göra ett ultraljud och allt var prefekt sa dom. Nästa gång vi åker in så kommer jag inte hem utan en bebis, så är det bara. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback