nytt i barnrummet

Igår när jag ändå hade så mycket fritid så passade jag på att göra egna vimplar till barnrummet. 
Har tyckt de känts så tomt i fönstret i hennes rum, kanske för att vi inte har en fönsterbräda (då kistan är under). Så kom jag på att lite vimplar kunde fylla ut och kanske se lite gulligt ut. Sagt och gjort, ville ju ha dom nu (ivrig som jag är). Då jag inte har någon symaskin så fick man ju göra de bästa av situationen. Klipper sönder två kuddfodral och så flätar jag lite garn och så syr jag fast själva vimplarna på flätan. Sen flisar jag upp kanterna så de ser lite gamla ut, då jag som sagt inte kunde sy kanterna så fick det bli sådär istället. 
Helt okej blev det ändå, de fyllde sin funktion och det ser mer ombonat ut i fönstert iaf, även om jag kanske byter ut dom till några finare en vacker dag. 



Något annat som är nytt i hennes rum är den söta nappburken och prinsess skylten hon fått av Emma :-) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback