lättare sagt en gjort

Nu är jag helt slut och trött på mig själv. Halva dagen har vi kämpat tillsammans för att få ihop ett fint tipi tält till Selmas rum. Chrille fixade grunden och jag sydde ihop två gamla gardiner sen sydde jag som "kanaler" för att kunna stoppa i pinnarna i. Lättare sagt än gjort. Höll på att slita av mig håret och jag tycker själv att jag har bra tålamod. Men när trådarna gick av ett antal gånger och jag inte suttit vid en symaskin sen grubdskolan så tog det sin lilla tid. Ett tält blev det tillslut men jag är såklart inte nöjd. Jag ser bara alla små fel och ostabilt blev det också. Jaja, de var värt ett försök men nu står det i garderoben. Kanske åker fram vid ett annat tillfälle eller så får hon "tälta" på tomten i sommar, men nu är vi inte bästa vänner. 
Det positiva i det hela är att jag ändå fick lite lust för att sy mer, men nästa gång ska jag ge på mig något enklare. Vi kan börja där. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback