ett blandat inlägg

Hej på er!

Med knappt 3 timmars sömn i kroppen så är jag nu förvånad över att jag ens är vaken. De var tungt imorse men hela familjen lär somna tidigt ikväll.

Bilresan hem igår gick bra.
Jag började att köra och slutade när ögonen kändes alldeles för trötta. Jag kunde sen inte somna, ville väl hålla Chrille lite vaket sällskap som krigade på bakom ratten.
Klockan 04 var vi äntligen hemma. Vi trodde väl att de bara var att kasta sig i säng. Men Selma höll inte med och höll oss vakna en timma, vi var väl överträtta och skrattade åt henne då hon fick ligga mellan oss. Ett finger fick man i näsan och blev bjuden på napp. Hon blev också jätte glad över att få se Torsten, så hon var alldeles för exalterad för att somna om på en gång.
Men alla somnade tillslut vid 05 och upp och hoppa vid 08. Snark!

Idag har vi ändå fått lite gjort. Jag har packat ur alla väskor och tvättat två maskiner. Vattnat blommor, handlat och bäddar rent S säng.

Nu ska vi snart röja upp de sista i kaoset, sen kan man förhoppningsvis bara ligga på soffan resten av kvällen.
Selma sitter just nu och äter sin middag.
Middag i form av "stor mat". Hon börjar sagta men säkert vägra sin barnmat och bli matad. Idag orkade jag inte kriga så plockade ihop lite smått som hon får pilla med själv. De var väldigt populärt, dock ligger nog mer spagetti på golvet än i magen men de är en annan femma.

Från de enda till de andra så fick Selma ett kök av sin farmor. Ett lek kök och en lära gå stol i tidig 1 års present då hon inte kommer över på kalas, med tanke på avståndet.
Chrille skruvar ihop köket nu, de finns väl egentligen ingen plats för de i hennes rum så jag får tänka om lite. Hon är även för liten för att ens kunna leka med de i dagsläget men en vacker dag kan hon träna på att laga mat och bli lika bra som sin pappa i köket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback