skönt med regn

Jag är nog inte ensam om att tycka de var skönt med reng idag.
Nu är de något svalare ute och jag älskar doften av blöt asfalt en sommarkväll.
Dock så såg jag knappt ut när jag körde bil idag. Himlen öppnade sig verkligen när vi var påväg till Nyköping för att handla tidigare idag. De är obehagligt att köra då och jag är livrädd för vattenplaning.

Hem kom vi med lite mat och nya blommor till framsidan. Detta blir min tredje eller fjärde omgång med blommor här för i år. Allt bara dör och de ser så tråkigt ut med döda blommor eller tomma krukor så jag håller tummana på att dessa överlever sommaren ut.

Nu ska jag roa mig med att måla köksbord, de är dags att bättra på den svarta färgen som släppt lite överallt på hela bordsskivan. Torkar bordet med jämna mellanrum då de ser ut som smulor. Så ger bordet en chans till, en vacker dag är de dags för ett nytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback