godmorgon

S vaknade nyss, pigg och glad i vanlig ordning. Hon väcker oss med sin morgon sång och jag tycker den här bilden är helt underbar. Hon är värdens gladaste och vi värdens tröttaste. 


Godmorgon föresten. 
Idag ska den här mamman lämna sin lilla familj för en tjej middag, vin och mello hos Emma. Jag är redo! Kommer att sakna Selma men hon kommer att ha det så bra med sin pappa under tiden. Ska bli kul att få lite egentid nu känner jag. Tjejerna ska ut efter men det är jag inte sugen på (än) så då kommer dom och hämtar mig. 

Nu ska jag gå och skölja ur håret, sov med balsam i under natten. På tal om hår så tappar jag mycket hår just nu och jag blir ju livrädd. Kändes som om mitt tunna hår faktiskt blev lite fylligare under graviditeten men efter varje dusch så kan jag lixom dra ut slingor. Någon som har något tips på vad jag bör eller inte bör göra för att inte tappa mer hår? Jag har ju lixom inte värdens kalufs idag så jag är rädd för att bli flintis typ. 

Kommentarer
Postat av: läsare

Under graviditeten så tappar man oftast knappt nått hår och sen när ingen är ute så tappar man så småningom den mängd man skulle tappat under hela graviditeten. På väkdigt kort tid. Tyvärr 😃 hade samma! Finns inte så mycket att göra..

2016-03-12 @ 09:25:03
Postat av: läsare

*ungen 😅

2016-03-12 @ 09:26:01
Postat av: Elin Löwstedt

Precis som "läsare" skriver har jag hört att det är så också! Sen kan jag tänka mig att det har att göra ed alla hormoner och så med. Typ alla mammor som blev mammor samtidigt som jag inklusive jag själv blev galen på allt "babyfjun" som blev i benan och i polisongerna och så. Så jag klippet lugg :D

Postat av: Linn

Tack för er respons. Då är jag tydligen inte ensam, tyvärr 🙈

2016-03-13 @ 00:13:53
Postat av: Ida w

Jag tappade sjukt mycket hår när han va 5-6 månader😁

2016-03-14 @ 07:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback