somna i egen säng

Igår försökte vi oss på en ny sovrutin. Så de jag skrev om tidigare att ta bort ena sidan av spjälsängen fungerar inte nu, men detta känns mycket viktigare. 

I vanliga fall nattar alltid Chrille Selma, jag tar dom enstaka gångerna han jobbar sent, annars är de deras tid tillsammans och har funkat bra men nu ville vi bryta mönstret. Ibland tar de så lång tid att få henne att sova och sen hon blivit större så klättrar hon ur vår säng, hämtar leksaker osv så de blir mer jobbigt än mysigt. 
Igår bestämde vi oss för att lägga ner henne i sin säng och låta henne somna själv. Hon fick skrika bäst hon ville. De var såklart inte jätte enkelt men de gick bättre än jag trodde. Vi sa godnatt, satte på speldosan, hon hade fått sin välling. Sen smet vi upp. Efter en stund började hon gnälla men de blev sen tyst efter 15min och hon sov hela natten och vaknade 8.00. Jag är nöjd! Hoppas de funkar lika bra ikväll, nu får vi inte ge med oss men visst är de jobbigt att bryta rutiner.



Kommentarer
Postat av: Heja heja

❤❤❤❤

Svar: ❤️
Linn

2017-04-10 @ 21:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback