Magsjukan hittade hit

Och så var de även vår tur att åka på magsjuka. Eller Selmas tur men jag har mått illa hela kvällen och ligger numera med en hink bredvid sängen. 

Jag och Chrille satt i soffan intill hennes rum och tittade på tv. Hör att hon hulkar sig i sängen och ville knappt gå in för att mötas av de jag anade. Lucas blev dålig igår och efter de så gjorde jag allt i min makt för att eventuellt göra mig av med någon bacill. Jag kokade alla nappar, tvättade kläder och badade henne. Men ikväll möttes jag av en säng och ett barn som nästan badade i spyor. Japp, de är verkligen något som går så de var bara en tidsfråga. 
Madrassen är ute på vädring och alla sängkläder i tvätten och Selma duschad. Nu sover hon på handduk tätt intill mig och vaknade för en stund sen hon de var dags igen. Dock kom de nästan inget mer då hon innan fick upp hela middagen och lite till. Om man säger såhär. Skulle inte gett henne majs idag, he he. 

De är läskigt med små barn som spyr. Inatt sover hon som sagt mellan oss så man har full koll. Jag sover aldrig djupt och hör typ om en myra fiser på tomten. Medan Chrille skulle inte ens märka om 15 kolikbebisar skrek en hel natt bredvid honom. Så djupt sover han. Med det vill jag säga att jag vaknar om hon spyr igen. 

Nej men godnatt då så hoppas vi att hinken inte behöver komma till användning! 


Finns de något värre än att se sitt barn sjuk? Svar nej! 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fyfan vad jobbigt 😩 Krya på er! 🍀

Svar: Tack 😌😙
Linn

2017-01-19 @ 07:17:51
Postat av: Christin

Nej fy!! Krya!! Jag är förresten exakt lika som dig, jag kan höra en knappnål falla på en radar om 5 km. Pontus skulle inte ens höra ifall det kom in 10 galopperande elefanter 😂

Svar: Haha! Ja vad är de med oss tjejer vs killar? Orättvist att de kan sova så djupt... 😁
Linn

2017-01-19 @ 18:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback