sluta med nattflaska

Och så låg man nerbäddad i sängen och ska snart sova. 

Dagen som gått har varit väldigt lugn. Jag råkade somna med Selma medan hon sov sin middag idag. Hon sommade så mysigt på min arm i sängen. Tanken var medan hon sov att jag skulle fixa med diverse saker, men instället så vaknade jag upp 1,5 timma senare och hon efter 2. 
Idag var även mamma förbi en stund på en fika. Imorgon åker hon till Mexico i 2 veckor (inte alls avis) så hon ville pussa på Selma innan hon åkte iväg. 

Annars då? Jo. Jag är trött på att gå upp mitt i natten för att ge mitt barn välling. I somras åt hon aldrig på nätterna men nu när hon dessutom är äldre så vill hon gärna ha en flaska, nästan varje natt. 
De kan ju såklart spegla av sig på att de dagarna hon äter dåligt, att hon blir hungrig på nätterna. Men nu tycker jag hon äter bra igen och trotts de så går man och skakar dessa flaskor och många gånger tar hon bara en skvätt. 
Likväl som de bara tar mig nån minut och hon somnar alltid om men de är inte alltid jag gör de. Så efter lite googlade så tipsas de om att testa att ge lite vatten. Så ikväll står de en flaska vatten redo. Om nån har annat tips hur man får barnet att sluta ta en flaska på natten så är de mer än välkommet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback