blev kär i en dyr lampa

Eftersom jag inte bloggade igår, så slänger jag in mitt tredje inlägg nu för idag. 


Igår beställde vi hem en ny taklampa, den ska få hänga i trappen. Efter snart två år här hemma så har ännu ingen belysning kommit upp där. Nu i dagarna hittade jag dock en lampa som jag tror skulle passa perfekt. Chrille gillade den också. Dock visste jag inte om plånboken gillade den, så på två dagar tjänade jag in exakt 920kr på gamla saker. La upp två annonser på fb på två lampor jag ville bli av med samt golv som blivit över och tog plats i garaget. Visst känns de bättre för samvetet också om man gör sig av med något annat innan man shoppar nytt. Så den här lampan blev betydligt billigare för oss nu, än vad den annars skulle blivit. 
Sen måste vi "bara" få hit en elektriker, tror vi har en vän som kan hjälpa oss. Måste även shoppa såna där billiga glödlampor (host). Samt att se till att Chrille inte ska slå ihjäl sig när han ska balsansera på en stege i trappen för att borra och hänga upp den nya lampan. Men de är en annan femma, nu är den iaf påväg hem till oss och jag är jätte glad över de för jag tror de kommer bli så bra :-) 

Såhär ser den föresten ut, men vi valde en i svart så den matchar våra andra lampor i vardagsrummet som är svarta. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback