en eller två bebisar?

Selma hjärta lillasyster (eller mammas stora mage). 

På tal om stora mage så tyckte (kärringen) på Ica att de var okej att påpeka min mage idag när jag skulle betala. Egentligen bryr jag mig inte om de, jag vet att den är stor, de växer ju lixom en bebis där inne. Dock skulle jag själv aldrig kommentera en annan människa sådär, framförallt inte en okänd. 

Hon frågar iaf mig när de är dags. I augusti svarar jag. Hon gapar bara och säger sen "är du säger på att de bara är en där inne?" Helt säkert svarar jag då och packar mina varor. Man blir lite ställd samtidigt som att jag vet om att magen är stor och rund. 
Igår gick vi in i vecka 32 så nu är de 8 veckor kvar till BF. Kommer vara gravid i max 10 veckor till, om jag skulle gå över tiden med två veckor. Och bebisen skulle lika gärna kunna komma om 6 veckor. Tror hon kommer ett par dagar innan BF jag. 

Vi har även blivit oense om namn här hemma. Helt plötligt så kallar Chrille magen för Ines och står helt fast vid att de är de som gäller, jag ratar de (just nu) och är helt inställd på en Signe. Vem vinner namn kampen? 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Folk lär
Sig aldrig.. man undrar ju varför det är så tillåtet att attackera en gravid sådär ... inte första gången det händer någon... och det sjukaste är att din svullna mage :-S kunde ju varit så sjukt mkt större i denna vecka.. vad skulle hon ha sagt då då liksom... luffare

Svar: haha! Ja man undrar ju... 😅🙋🏼
men de är verkligen okej att påpeka en gravid sådär men inte annars, konstigt enetligen 🙃🤔
Linn

2017-06-16 @ 08:28:34
Postat av: Christin

Jag tycker det är big NO NO att kommentera någons mage OM det inte är för att säga något positivt 😊 Jag menar, det är knappast så att magar kommenteras om man inte är gravid? Precis som du säger också, du bakar ju en bebis😍

Svar: Exakt håller faktiskt med dig. Och de där kändes inte positivt 😂 då kan man ju bara knipa 😎🙋🏼👊🏻
Linn

2017-06-16 @ 18:48:41
Postat av: Marre

Tycker fortf att du skulle frågat när de va dags för henne bara för att 😂

Svar: haha. Om man ändå var så modig 😂😎
Linn

2017-06-16 @ 19:19:29
Postat av: Ida w

Alltsåå😡 SÅ inte okej!! Spännande med namn, tror ändå att det är en liten Signe där inne😍😄👏🏼 (Rimmade ju nästan lite till och med)

Svar: Ja men de är de faktiskt... 😬🤗🙂😁😄😃😀👶🏼
Linn

2017-06-17 @ 22:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback