en lugn & skön dag

Lugn, seg och alldeles perfekt dag. 

Vi har haft fullt upp med massa roliga saker sen i fredags och förlängde helgen igår. Åkte ner på stan, shoppade lite, lunchade och sen vidare hem till mormor och morfar för att fira morfar som blev 75 år. 
Där bjöds de på både smörgåstårta och jordgubbstårta. Var hemma lagom till läggdags. Så idag var de välkommet att bara ha en lugn dag hemma. Chrille jobbar natt så idag har jag och Selma bara myst runt i pyjamas hela förmiddagen. Vi tog en två timmars lång nap mitt på dagen sen gick vi besök av Malin. Vi tog en promenad till affären och gjorde ett stopp i lekparken där Selma fick leka av sig. Sen var de bara att packa ihop och skynda oss hem då himmelen bokstavligen talat öppnade sig. Hemma här igen så gjorde vi ordning en ceasarsallad till middag.  

Här uppe är de bastu i valig ordning så de ska bli skönt att gå ner nu. Lägga sig i sängen och kolla på ett avsnitt av Skam sen förhoppningsvis sova. 


Föresten så måste jag hylla denna gamla leksak från förr. Köpte den här om dagen och den har gjort succé. Selma älskar att rita, mamman älskar de inte lika mycket. 
Såklart håller hon sig inte endast på pappret. Färgpennor åker ner på golvet och de blir färg på vita golvet. Hon ska rita ett streck på varje papper osv. Så den där saken är verkligen att rekommendera. 
 

Selma har ritat på den hela dagen. Non stop typ. Inget mig emot. 

Idag blir föresten Torsten 7 år gammal. Gamle katt som får stå ut med så mycket sen Selma kom till världen. Men så snäll han är, aldrig fräst, rivit eller bitit henne. Bara så go, tyvärr prioriteras han sist här hemma och får minst kärlek men han är nöjd ändå. Fick han föresten på min 20 års dag. Vilket betyder att jag börjar känna mig riktigt gammal nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback