min morsdag

Jisses vad varmt de är hörni. Igår höll jag nästan på att avlida. Man får inte klaga på de underbara vädret vi har och har haft, nu i veckan kommer de bli svalare men alltså gravid i denna värme är ingen bra kombo. 

Därför var de ändå passade att vi köpt ny pool. För där i får även jag plats att sätta mig. Så igår efter frukost så passade jag och Selma på att svalka av oss en stund. 

Vi tog även en kort promenad och gick hemåt när Selma somnat i vagnen. Tummen upp för nya sufletten, måste vara skönt att sova där under när de blåser igenom och ett nät över fötterna som håller mygg och andra kryp borta. Där sov hon gott i skuggan sen medan mamma kom över, vi fick en timma tillsammans över en lunch innan Selma vaknade. 


Sen var de dags att ta tag i gårdagens to do. Nämligen att stryka och vika alla bebiskläder. Mammas reaktion "jag kommer inte köpa ett nytt plagg till den nya bebisen" okej, inte jag heller! Jisses vilken mängd. Efter över två timmar var vi klara och då var man kanske inte jätte noga. Men räknade lite lätt och insåg att vi strykt upp över 200 plagg. Då i stl 50-68. 


Nu ligger de provisoriskt i lådor men min snälla mamma ska köpa en garderob till bebisen. Likadan som Selma har. Älskar att ha kläderna i garderob och inte i byrå. Man får sån uppsikt över kläderna och jag tycker även om att kunna hänga upp klänningar osv. Så ett besök på Ikea blir de framöver så blir de snart riktig ordning även på dessa kläder. 


Ja, de var vår gårdag och morsdag de. 
Idag åker vi till Trosa där vi har ett ärende och passar sen på att ta en fika där och gå runt en sväng. Chrille slutar redan 11.45 så åker vi där efter, så snart är de tid att göra sig ordning. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback