ny gravid vecka, dagens shopping & namnförslag

Kläderna som jag skrev att vi köpte idag, förtjänar ett eget inlägg. Dom är så söta! Älskar frukt mönster på sommarkläder. Både jordgubb och citron mönster fanns i tights och bodys till bebisar, blev sugen på att matcha men får ändå försöka hålla mig. Bebisen har som sagt så de räcker och blir över. Säger de igen, så smidigt och ekonomiskt att få en till tjej. 

På tal om bebisen, så går vi idag in i vecka 29. Och kliver där med in i sista trimetern, av graviditeten. Dvs att vi nu är i sluttampen. Känner ett starkt behov av att börja förbereda inför hennes ankomst. Även om de inte behövs, då de är 11 veckor kvar. Så känner jag att jag vill de, blir mer förberdd mentalt om saker och ting börjar falla på plats. Nu är de bara en mage som växer. Dock är som sagt den där egergin nere på noll så orkar inte ta tag i någonting utöver mina vanliga måsten. Inte ens ett namn har vi bestämt än. Nehe? Vad gör de då? Absolut ingenting tänker ni. Men jag vill ändå att saker ska börja falla på sin plats just nu, även om de inte är nödvändigt. Gråter gör jag också till och från vissa kvällar och nätter. Så sjukt rädd inför förlossningen, får hjärtklappning bara jag skriver ner orden. Ska till min barnmorska på fredag, så ska prata med henne om min rädsla då. Den blir såklart starkare ju längre gången jag blir. 
Och på tal om namn så har vi iaf två namn förslag som vi (jag) inte kan bestämma mig om. På Chrille låter de nästan som om de inte spelar någon roll. Han gillar båda lika mycket. Så vad säger ni? 
Ska de bli en Signe eller en Ines? Eller kanske en Astrid? De två översta namnen är iaf de som de står mellan (tror vi). 

Här kommer bilder från dagens shopping! 

 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jättefina kläder, älskar också fruktprints på sommaren! Och namnen.. såååå fina allihopa! Selma och Signe tycker jag är klockrent men Selma och Astrid också förvisso 👍 och Ines är ett favoritnamn även här hemma 😊

Svar: Tack 😀👌🏻🍋🍓
Haha. Visst är de svårt? 🙄 håller med om att Selma och Signe passar väldigt bra ihop. De ska tydligen inte vara lätt..... fram och tillbaka från dag till dag 😬😀
Linn

2017-05-24 @ 20:19:37
Postat av: Alexandra

Älskar ines😍Signe är ju också super sött!

Svar: 🙌🏻😘👏🏻❤️
Linn

2017-05-24 @ 22:51:42
Postat av: Moster Anna

Såå fina kläder!! Alltså de där tre namnen är typ de finaste tjejnamnen som finns (förutom Alva & Selma). Astrid hade vi också på listan.. men det blev en Noel 😊 Selma & Signe klingar ju fint ihop, men de är ju ändå egna individer och inte ett "par". Tänk vad som passar internationellt (om det har av betydelse)? Men jag är glad att jag inte behöver ta beslutet för det är alldeles för svårt. Kanske vänta tills ni får se henne och namnet kanske känns mer självklart då. Alva tycker ändå att hon ska heta Saga, Selmas saga ☺️💕

Svar: Ja de är inte lätt att vara ja just nu 🙊🙌🏻 nej men fina namn är de som sagt allihopa! Kanske drar lott 😅❤️
Linn

2017-05-24 @ 23:35:20
Postat av: Emma

INES!❤️❤️❤️❤️

Svar: 👏🏻❤️😘
Linn

2017-05-25 @ 08:22:24
Postat av: Sofff

Ines!! Så fint

Svar: 👌🏻👍🏻😘
Linn

2017-05-25 @ 16:26:48
Postat av: Idis

Signe eller alma😍😍😍😍

Svar: 👏🏻👌🏻👍🏻😬😘
Linn

2017-05-25 @ 18:41:49
Postat av: Ida w

Signe😍👏🏼👏🏼

Svar: Lutar (nog) mest åt de... 😘👍🏻
Linn

2017-05-25 @ 20:51:34
Postat av: Maja o Lucas mamma

Jim röstar solklart ines och jag tycker Signe 😀😀😀😀

Svar: Jahapp. En röst till på varje namn... 😎😘
Linn

2017-05-25 @ 22:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback