att komma hemifrån

Idag blev de en dag i Södertälje tillsammans med Jessica och barnen. 
Chrille har jobbat hela dagen och när jag vaknade imorse kände jag bara att jag måste hemifrån. Såg inte fram emot en dag ensam hemma med barnen, kanske låter hårt men behövde få dagen att gå helt enkelt. Så vi promenerade till tåget efter frukost dock startade dagen inte så bra eftesom tåget var inställt men efter ett tag kom äntligen en ersättningsbuss. 
Väl på plats så tog vi en lunch, shoppade lite och barnen fick leka av sig i lekparken. Blev en bra dag och ett par timmar på stan inann vi hoppade på tåget hem igen. 
Vilma sov sig igenom hela dagen i vagnen, en flaska fick hon sen märktes de knappt att hon var med. Bara genom att jag körde en dubbelvagn. Att ha en sån "bred last" på buss och i butiker med mycket folk, att behöva leta upp alla hissar är inte att rekomendra haha. 
Väl hemma igen så tände vi en brasa, tittade på film och åt middag. Så de blev som sagt en bra dag, ibland måste man verkligen få komma hemifrån en stund.
(Efter att ha läst igenom inlägget) känner jag att de kanske kan feltolkas, såklart finns de inget bättre än att vara hemma med mina barn. Men poängen är att de är ibland jobbigt att vara hemma själv, flera timmar med båda två. Att få båda tillfreds. Och att samvetet gärna vill göra något och komma utanför dörren. Ibland är de ett stort projekt och man väljer kanske att vänta med det tills vi är två föräldrar hemma. Ja, ni förstår säkert vad jag menade men idag behövde iaf mamman rasts och Selma tyckte också att de var kul att få se något annat en stund :-)  

(null)


Kommentarer
Postat av: Christin

Jag förstår dig verkligen. Vilgot kräver miljöombyte varje dag. Annars river han ner hela hemmet. Sen spelar det ingen större roll vad vi gör, leka ute eller öppna förskolan men han klättrar på väggarna om vi är hemma en hel dag 😅😂

Svar: Ja de är ju de... 😂 så ut måste man nästan för allas skull ☑️👌🏻😘
Linn

2017-11-26 @ 09:49:11
Postat av: Ida

Inget fel eller konstigt med det du skriver♥️ Håller med dig!!

Svar: 🙏🏻♥️
Linn

2017-11-26 @ 15:03:38
Postat av: Idi

Ibland så välbehövligt :)

Svar: ♥️🙏🏻
Linn

2017-11-26 @ 20:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback