nöjd bebis, nöjd mamma

Och så ligger man i sängen igen, med en bebis tätt intill. Den där vaggan verkar förbli tom på nätterna. Får även skylla på att jag tar den enkla vägen, lyfter inte ens över henne eftersom "jag vet att de inte funkar". Vi båda är kanske inte redo, eller jo jag är men ja. Snart är väl tiden inne för Vilma att sova lite själv. På tal om sömn så är jag tacksam över natten som var, en gång vaknade hon och skulle äta. När Selma kommer in till oss vid 8.30 imorse blev jag bra chokad över att de var morgon och jag bara hade behövt amma vid ett tillfälle. Skönt, mer såna nätter tack. 

Idag gav vi oss ut på en mils promenad tillsammans med Malin och Ida. Ikväll var de även viktväktar möte och vägning och även denna vecka visade vågen minus, trots mens och jag hade inga högre förhoppningar men -0,8kg hade jag gått ner denna vecka. Heja mig! 
Imorgon går Chrille på helg kl 13.00 så de ser vi fram emot. Ser fram emot helgen som kommer överlag. Vi ska adventspynta, julbaka och gå på julmarknad Bla. Nu tycker jag dock att snön kan få komma så vi får riktig julstämning. 

(null)

(null)

Idag hade jag en ovanligt nöjd bebis här hemma. Inte van med att få ha händerna fria såhär mycket. Hon gymmade på en bra stund, de märks att hon börjar bli större. Nu greppar hon även lite saker och hon skrattar. De första bebis skrattet, de är magiskt. Så härligt och höra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback