stolt

Idag är jag stolt i dubbelbemärkelse. 
Ikväll var de andra kvällen i rad vi fick lov att bryta läggningsrutinerna för Selma. När bytet från spjälsäng till stor säng skedde i samband med de nya rummet så har Chrille varit tvungen att ligga brevid henne tills hon somnat. Vilket kan ta allt från 10-45 minuter. När hon nattades i spjälsäng så sa vi bara godnatt och lämnade rummet, så enkelt ville vi fortfarande ha men nu klättrar hon ut sängen så de slutar med att han lägger sig brevid. Jag sitter uppe med Vilma och de var vår kväll som gick, då de oftast tar så lång tid. 
Både igår och idag så har hon iaf somnat själv. Vi säger godnatt och går upp på övervåningen, trodde hon skulle stå och ropa vid grinden i trappan men de har gått över mina förväntningar. Dock hör vi henne gå upp och börja leka med något men då ropar vi bara från trappan att hon ska lägga sig i sängen igen. Vilket hon gör och somnar sen själv i sängen. Då blir jag stolt! 
Blir även stolt över mig själv som har gått ner 9kg på sex veckor. Denna vecka visade vågen -1.1 kg och snart har jag nått mitt första delmål som är -10kg. Idag fick jag ut på en långpromenad efter mycket om och men. De lockade mer att stanna kvar hemma i soffan, framför den tända brasan men vad bra de kändes när man var hemma igen. 

(null)

(null)

(null)

Idag invigde vi nya stövlarna som fick högsta betyg. Fler såna blir de i framtiden som höll små fötter både torra och varma. Selma bokstavligen badade fötterna i is-pölarna. 

Nu är de dags att gå ner och sova. Vilma har somnat på mig i soffan i vanlig ordning. Så mysigt. Tänk att hon blir 3 månader på fredag, hjälp vad fort tiden går. Gäller att ta vara på den sista bebis- gos tiden. Snart vill hon inte sova på sin mamma mer och inga fler bebisar blir de, så de gäller att njuta och ta vara på den här tiden, även om de ibland är jobbigt! 

(null)

(null)

Godnatt. 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Men Gud vad duktig du är! Är det viktväktarna du kör? 😊

Svar: Tack 😃😃 japp, de stämmer 😊
Linn

2017-11-15 @ 22:12:05
Postat av: Bäst

Du e bäst ❤️

Svar: 😘😘😘
Linn

2017-11-16 @ 16:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback