tomma bröst

Idag fick vi sällskap av Carla som kom sådär lagom till frukost. Vi tog sen en lång promenad på 1,1 mil. Kändes bra. Massor att prata om hade vi också. Vi är så olika egentligen jag och Chrilles syster. Men ändå lika, tycker att de är kul att vi funnit varandra på "äldre dar" och ses utöver släktmiddagar osv. 

(null)

(null)

Nu ligger jag i sängen och ska snart sova. Vilma i vaggan. Sover dock inte än men hon har precis ätit en hel flaska. För någon dag sen så kör vi numera på endast ersättning. Har iprincip delammat sen hon ut kom. Helammande bara i början sen gav jag successivt lite mer flaska. Gick sen över till att amma på kvällen, natten och morgonen och de passade oss perfekt. Eventuellt en gång mitt på dagen om jag kände att brösten behövdes tömmas. Men nu är de som att mjölken är slut. Tomt. Lite tråkigt då jag uppskattade att amma på nätterna. Ungefär två uppvak sen somnade hon om. Så smidigt. Inga förberedelser med flaskor och vatten kvällen innan. 
Men jag är ändå tacksam över tiden den funkade så bra. 5.5 månader för att vara exakt, mycket i mina öron då de funkade i kanske 5 dagar med Selma. Snart är de dags att introducera både mat och välling. 

Godnatt på er! 

Kommentarer
Postat av: Li

Jag har också delammat Edith. Men Edith slutade äta på nätterna strax före jul och då minskade produktionen rätt rejält. Har dock hållit i och ammar fortfarande några gånger varje dag. Men det börjar sina nu när det blir mer och mer mat och gröt på dagarna också. :( Men känner samma som du att det var fantastiskt att det ändå fungerade så bra denna gång då jag inte ammade första gången heller. Kanske Vilma kommer sova bättre på nätterna nu. Jag har inte upplevt på Edith att de få gånger som hon sover oroligt på nätterna och vill amma så är det mest för närhet. Hon äter inte direkt. 🙈 men det känns lite sorgligt... våra små bebisar börjar redan bli så stora.

Svar: Ja man får vara glad för den tiden de funkade. Som du säger- nu är de närheten de vill åt. För mätt blir hon tyvärr inte.
Ja, spädbarnet är borta och börjar bli en stor bebis. ”Jag födde ju nyss”.
Gäller att ta vara på sista bebistiden, för här hemma blir de iaf inga mer kids 😅😀
Linn

2018-01-30 @ 12:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback