längtan

Idag var Chrille hemma tidigt. Han började med att gå ner till barnrummet och borra upp en blombräda. Fast innan dess fick han leta efter den och hittade den tillslut uppe på vinden. Borrade upp den på samma plats sen satt innan vi målade om nere, kanske fem månader sen. Hålen han nyss spacklade igen och målade över. För då ville jag absolut inte ha någon blombräda där inne, nu har jag såklart ångrat mig så den kom upp igen. Livet att leva med mig helt enklet, tur jag har bra egenskaper också, haha. 

För övrigt har de vart en lugn dag hemma. En bra mat-dag, eller en bra mat- vecka till och med. Spänd på om de gett resultat imorgon på vägningen annars ger jag upp nu, haha. Känner sånt behov av att äta, äta socker. Hela tiden, skyller på lingon vecka. Utom de så händer de inte ett jota här just nu. Strax dags för dusch och allt de där. 
Livet just nu känns lite platt. Dagarna ser lika dana ut och energin är ganska låg. Jag vill ha vår. Längtar så! 
Drar mig för att gå ut för att de är både kallt och sen tar de sån förbaskad tid att klä på två kids. Tänk er vår. Helst nu, eller igår. 
Då skulle min morgondag se ut ungefär såhär. Efter frukost hade vi gått ut på baksidan, Selma hade fått hoppa på studsmattan som hon för övrigt längtar så mycket till. Vi hade tagit ut alla ute leksaker och så hade vi ätit lite lunch på altan. 
Vi hade säkert tagit en promenad med Ida, barnen sover i vagnarna och när de vaknar hade vi gått till vår stora lekpark och hängt där tills vi gick hem och åt middag. Vi hade säkert köpt med oss fika och lapat lite vårsol på en parkbänk. Vi skulle ha med oss en hink och spade och barnen skulle kunna gräva i sanden. 

Jaja, sluta drömma och njuta av nuet istället men just nu känns de mesta blä. Men lets kämpa på med diverse saker. Snart är vi där :-) 

(null)

(null)

(null)

(null)

Just nu är man nöjd med de lilla, som när man kokar de perfekta ägget på morgonen haha.
Förstå mig rätt, finns såklart mer saker som förgyller min vardag än ett ägg men känner mig uttråkad och som en tråkig mamma under denna tid på året. Passar väldigt bra att C har semester nästa vecka, då får vi se till att hitta på lite saker och komma hemifrån en stund. Både barn och mamma behöver aktiveras just nu ;-) 

Kommentarer
Postat av: Läsare

Hej! Är er ny fotölj i vardagsrummet ifrån Jotex? Jättefin! 😊

Svar: Tack :) den är från ellos! 😀
Linn

2018-03-07 @ 09:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback