det här med amning

Godmorgon. Typ. 

Har suttit i sängen hela morgonen och vips så blev frukosten en lunch. 
Har suttit och ammat sen vi vaknade vid nio tiden. 
Det där med amning, varför sa ingen att det skulle vara svårt eller ta tid? 
Innan jag blev mamma trodde jag bara att det var att lägga en bebis vid ett bröst sen äter bebisen tills den är nöjd. 
Riktigt så enkelt var det ju inte, inte för mig. Tack för att det finns ersättning. 
Vill inte ge upp amningen och intalar mig själv att det går bättre desto mer jag försöker och desto mer mjölk kommer det i brösten. 
Men det är jobbigt och frustrerade emellan åt, eller typ alltid. Det som är frustrerande är att hon inte blir mätt. Kan ha ammat jätte länge, hon äter och äter. Hon spyr, somnar och jag lägger ifrån mig henne. Några minuter senare så visar hon tendens att hon fortfarande är hungrig och jag ger henne flaskan och hon blir mätt. Känns som att jag lika gärna kan ge henne flaskan från första början? Men nej, jag inbillar mig att det kommer funka sen och gör det inte det, nej då har jag verkligen försökt. 

Nu ska vi snart ta en promenad till affären och tillbaka, Chrille får stanna hemma och börja förberedda inför kvällens middag. Mamma och Tomas kommer över på middag och vi ska bjuda på trerätters så därför måste vi vara ute i god tid. 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Det var jag som tipsade dig om att ha ersättning hemma. Min lilla kille är nu 5 veckor och jag ger mycket ersättning. Det började med att han fick gulsot och att han då inte åt ordentligt utan snuttade sönder mig. Vi fick då börja med ersättning för att han skulle kunna få bort gulsoten. Sen dess har det fortsatt. Han blev aldrig riktigt nöjd med amningen så jag ammade först och fick sen ge ersättning. Jag kände precis som du, att det känns onödigt att amma när dem endå inte blir nöjda. Jag ammar fortfarande, typ tre gånger per dygn, mest för att jag tycker det är mysigt. Men då får han alltid ersättning efter en stund för att hålla sig mätt. Gör det som känns bäst för er. Vill du amma, kanske det funkar att göra som jag gör. Fokusera på att amma några gånger per dygn. Just för att det är mysigt att sitta en stund. Men det är inte roligt att känna att man sitter och ammar hela fm utan att ens barn blir nöjd. Som sagt, du är inte ensam om att det är svårt med amningen. Och gör det som känns bäst för er. :)

2015-10-24 @ 13:26:42
Postat av: Linn

Tackar dig för din senaste kommentar ang just ersättning. Hade inte en tanke på att det skulle kunna behövas innan.
Tack för peppningen och lycka till själv :)

2015-10-25 @ 15:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback