Aja

Onödigt, onödigt, ONÖDIGT! Idag gick jag upp strax innan åtta eftersom att jag skulle börja jobba halv nio. När jag kommer till jobbet så står jag inte med på schemat, då förstår jag att jag inte skulle jobbat idag. Egentligen vet jag att det här var min lediga fredag, är bara ledig en fredag i månaden och nu var den äntligen här. Men eftersom att dem skrivit in mig på ipool (en hemsida där alla våra jobbtider finns) så trodde jag att jag kanske hade tagit ett extra pass eller nått, men så var det inte. Utan det var deras fel, dom hade skrivit in mig, fast jag egentligen var ledig. Så jag är på jobbet en timma, sen får jag gå hem. Tvekade först, jag menar nu var jag ju redan där då kunde jag ju egentligen jobba fram till tre som egentligen hade varit en lyx tid, men sängen lockade mer. Hade det inte varit för att jag jobbat så mycket och ska jobba hela helgen, så hade jag stannat.
Var så jäkla lyxigt att få komma hem, ta av sig maxi kläderna och krypa ner i sängen. Nu funderar jag på att ligga här ett tag, sen gå på stan och lägga undan en julklapp till mig själv och sola lite efter det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback