tankar ...

Idag gick vi in i vecka 35 och om man läser apparna för denna vecka så nämnder dom både BB väska och förlossnings brev. Då känns det nära.
Ska ta tag i att tvätta alla bebis kläder snart, prova att koppla in babyskyddet i bilen samt införskaffa mig en amningsbh eller två. Och så ska jag packa den där väskan också. Har faktiskt (tidigare idag) skrivit ner en lista på saker jag vill ta med mig till både henne och till mig. Har googlat mig till saker som folk tycker är bra att ta med. Om någon av er där ute sitter på något jag borde ta med så får ni jätte gärna lämna en kommentar. 
Annars så fantiserar jag mest om vem denna lilla människa i magen är och hur hon ser ut. 
Tänker på första mötet, när jag efter (min största rädsla) lyckats fått ut henne på något vänster som just nu känns som en gåta även om jag vet att "alla kvinnor föder barn". När jag får upp henne på bröstet och får se henne. 
Längtar nästan ännu mer till att få se henne i Chrilles famn, föreställer mig hur jag sneglar åt sidan och han sitter bredvid mig på en stol med vår dotter inlindad i en filt i famnen och bara ser så där löjligt lycklig ut. 
Ja de längtar jag efter och de kommer bli min morot. För just nu så känns den här förlossningen som ett skämt och som om jag kommer avlida av rädsla. Tycker inte det ska bli häftigt eller så någonstans, vill helst sjunka under jorden och komma fram när allt är klart. 
Nu spårar jag ur, blir lätt så när man inte kan sova. 



Vad tror ni? Blå eller bruna ögon? 
Vi har verkligen varandras motsatser. Från dom blåaste till de brunaste. Kanske blir ett av varje färg? 
Snart vet vi ;-) 

Kommentarer
Postat av: Moster Anna

Glöm inte packa ner vetekudde, dextrosol, mobilladdare!! Amningslinne är bra att ha. Oftast har man så ont o ömma boobs att det inte ens går att ha amningsbh 😁😘❤️

2015-08-22 @ 14:30:15
Postat av: Linn

Det är redan nerskrivet på listan 🙋 men linnerna ska jag inhandla 😊😚

2015-08-22 @ 16:48:38
Postat av: Elin Löwstedt

Ta med eget toapapper!!! Jag fick det tipset och var glad över att vi gjorde så. Pappret som fanns var rätt hårt och det vill man inte liksom inte ha snippan efter en förlossning. Och så hade jag på mig Anders kalsonger (!), haha! Nättrosor med stora bindor i, tyckte det var skönt att ha något stort utanpå och då var hans kallingar bra :)

Postat av: Linn

Haha 😂 tack för dina tips. Har också läst någonstans att just mjukt toapapper är att rekommendera, så får inte glömma de 🙊👍

2015-08-23 @ 11:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback