julstök

Då var julstöket i full gång. Chrille står i köket och förbereder med maten jag har städat och dukat. 

Tog en kort promenad med Selma tidigare idag så hon somnade i vagnen. Vi lät henne sova ute så kunde jag dammsuga och torka golv utan att hon vakna. Nu är vi så gott som klara och de känns skönt. 
Jag måste visst en sista runda till affären och en binglott till kvällens uppesittarkväll måste också inhandlas. Så de är väl de som återstår sen kan vi luta oss tillbaka och bara mysa i soffan. 

Såhär blev vår juldukning. Jag var i skogen och plockade lite granris som fick bli bordets dekoration. Nu pryder en liten kvist alla åtta tallrikar.

Jag älskar våra guldiga bestick vi gick av min mamma en jul. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback