ännu ett långt inlägg

Just nu känns de bara som min blogg består av ett långt kvällsinlägg innehållande en lång uppdatering om dagen som gått. De är nu jag hinner blogga, fast de var väl att ta i men ibland har man annat för sig helt enkelt.
Så vi kör väl på i samma spår.
Imorse har vi haft besök av Selmas farmor som har varit och hälsat på i huvudstaden, så innan hon åkte tillbaka till Norrland så kom hon över på en brunch. Solen hittade hit ett par timmar, så vi passade på att sitta ute på altanen.
När hon åkt, så satte vi oss i bilen och åkte in till Södertälje. Nu var de dags att barnsäkra hemmet i form av att sätta upp en grind i trappan. Selma tar sig numera fram både genom att hasa/ åla på golvet, rullar runt med en väldans fart samt springer omkring i sin gåstol. Så en grind är (snart) installerad i vår trapp. Ett par skruvar som behövdes komponeras med och ska inhandlas imorgon. Även en fåtölj fick följa med hem, mamma ska få den gamla som stått nere i hallen. Blev jätte bra med den nya, även om de inte är helt klart än. Någon tavla ska upp, samt en lampa på väggen. Jag gör om stup i kvarten, känns de som. Chrille blir smått tokig men är ändå snäll och borrar och spikar. De blir alltid snett när jag ska göra de själv, jag är väldigt impulsiv och vill ha upp sakerna NU helst igår. Har dock lärt mig att vänta in honom, de lönar sig alltid i slutändan.

Selma somnade rekord tidigt ikväll. Rakt upp och ner med kläderna på. Jag hade precis spolat upp ett bad till henne och när de var dags att bada, så sov hon gott.
Så de ska bli kul att se när jag får stiga upp imorgon, jag som annars är bortskämd med sovmornar till 8.30 eller senare.

Hur som, de var lite från oss idag. Ska försöka få ihop lite fler inlägg, som jag brukar så slipper de bara bli en lång text.

Här är två bilder från dagen. Selma är glad över sin nya babblar-docka som hennes farmor hade med sig idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback