ett långt inlägg

Hej på er! 


Igår orkade jag inte blogga helt enkelt så där av min frånvaro och inte något annat, haha. 

Jag och Selma hade heldag med mamma igår. Vi startade med ett Ikea besök och efter ett par timmar åkte vi ut till Nykvarn där vi blev kvar över natten. 

Selma älskar verkligen att vara hos sin mormor och morfar och de glädjer mig såklart att se. 

När Selma hade somnat för natten så passade jag såklart på att krypa ner i bubblet. Mamma satt bredvid i en solstol med filt på och vi pratade skit i 1,5 timma. 
Super mysig dag helt enkelt! 

Chrille han jobbade natt medan vi var borta och slutade klockan 11 idag. Då var vi på plats och hämtade honom när han slutat. De var med lätta steg han gick från jobbet idag vill jag lova, idag gick han nämligen på semester. Så underbart! 

Skönt också att ha han hemma sista gravid veckorna dock börjar han jobba en vecka innan BF. Men de återstår att se om han hinner tillbaka till jobbet eller inte, men de tror jag, men de är inte omöjligt att de blir en "semester bebis". Gick in i V. 36 idag :-)

Selma är fortfarande krasslig och inte har de blivit bättre. Snarare sämre. Hängig, varm, hostig och snorig. Äter sämre än vanligt osv. Igår hade hon lite energi men idag är hon låg. Vi startade dagen med ett besök i lekparken, varit ute på tomten osv men de som passar henne bäst idag är att sitta och mysa i soffan framför barnprogram. En kall smoothie och sin snuttefilt, ja vem vill vara ute och röja när man är dålig egentligen? 

Vad mer? Jo, Chrille min underbara kille har nog suckat en del inombords idag men inte framför mig. Men jag vet och förstår att man blir less på mig. Less på sitt fruntimmer som vill höja gardinstången 10cm som han sa till grannen när han var ute i förrådet för att hämta verktyg. Varför har vi inte satt upp de i taket innan? Vardagsrummet känns mycket luftigare och ger nu en illusion av att de är högre i tak. 

Även gardiner och gardinstång har bytts ut. Där av gårdagens Ikea besök. Så idag har de borrats nya hål, spacklat igen gamla och strykit gardiner. Att vi sen måste göra detamma i köket för att de inte ska se tokigt ut, de kan ja tala om en annan dag helt enklet. 
Till middag hade vi tagit fram köttfärs ur frysen men de slutade med att den åkte tillbaka och jag styrde bilen mot pizzerian. Ingen orkade ta tag i middagen idag... 
Nej, nu ska jag avrunda detta långa inlägg, hoppas någon orkat läsa, haha.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Långa inlägg är roligt oxå

2017-07-16 @ 12:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback