effektiv

(null)

(null)

Idag hade jag visst väldigt mycket energi på morgonen, synd man inte är så aktiv varje morgon. 
Utöver att förse barnen med frukost och klä dom så hann jag även med att plocka disk, vika tvätt och sätta på en ny maskin samt att dammsuga. Allt det innan förskolan imorse. När jag och Vilma var hemma igen efter lämning ställde jag mig och (tanken) var att jag skulle förbereda dagens middag som blev köttfärsbiffar. Slutade dock med att jag lagade middagen sådär klockan 11 på förmiddagen. Så behövde bara stoppa i biffarna i ugnen sen för att värma upp dom. 
Så himla skönt, inte för att de kommer hända varje dag men så värt ändå att förbereda då mina barn alltid är som gnälligast vid middagstid. Hatar då att ställa mig och laga mat när de ofta är både trötta, rastlösa och hungriga. Att jag tittar på klockan Xantal gånger samtidigt som jag säger "snart kommer pappa hem" brukar vara en vardags klassiker. 

Idag var vi dock ute nästan hela tiden efter förskolan. Vi började med att vi fikade, behövde ladda upp med en kopp te och go fika innan jag skulle gå till lekparken och hänga i rusk vädret. 

(null)

Efter nästan två timmar i lekparken så hade den här mamman ruttnat hehe. 
Vi stannade för att ta lite fina bilder innan vi gick hem. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Två matchande mössor låg på lådan idag. Likaså två klänningar i Manchester. 
Fyndade på hm förut, lång leverans tid så hade helt glömt bort de. Rolig post iaf!

(null)

Lika roligt var även nya bilder på barnen som låg på lådan. Har ramat in dom och hängt upp på väggen. Behövdes verkligen lite foton på Vilma här hemma. Nån enstaka bild var hon med på innan. 
Ska även byta ut några bilder i trappan och sätta upp henne där också. Katten är med men inte hon, haha. 

(null)

Avslutningsvis så låg också en liten lampa i brevlådan. Chrille satte upp sen efter maten idag. Blev så bra! Behövdes verkligen lite belysning i hallen. Främst nu när det blir mörkt så snabbt. 

(null)

(null)

Imorgon måste jag införskaffa mig lister att täcka sladden med bara.

Nej, nu ska vi natta barnen... hoppas ni också haft en bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback