<3



Ibland saknar jag mitt lilla marsvin Tuff.
Jag har haft en hel del djur under mitt liv. Som...
3 kaniner. Pärlan, Felix och Stampis.
2. Marsvin. När Tuff dog, åkte jag och mormor ner på stan och köpte ett nytt.
Kurre! ungefär som att han kunde ersätta Tuff? Och nej det kunde han inte..
Så han och pärlan sålde jag sedan på blocket.
Sen hade jag och lillebror även en chinchilla. Jag och pappa åkte as långt..
för att köpa stor bor, sand och ja alla tillbehör som den behövde.
Och det kalaset blev ju inte bliligt precis.
Tuvärr så gillade ingen stackars Rulle, som han fick heta.
Han gick inte att få tam. As jobbig var han! Så även han sålde vi.
Vad mer?... jo jussdet. Jag och Chrille försökte oss på en kattunge.
För kanske ett halvår sen. Lilla Alfons. Jätte söt, men han hade typ downsyndrom.
Han var helt crazy, han bet oss och rev sönder möbler och sprang in i väggar.
Så han fick också bli en anons på blocket.se
Oj, vad mycket djur jag har gjort av mig med. Hemskt det låter!
Men ändå.... Sen har jag även haft en massa guldfiskar. Har fått ärft 2 av Ida och Malin också.
Men idag är dom tuvärr döda. RIP. Ida och Malin som dom gick heta.
Nu över till min nyvarande djur. Som jag lovar att jag inte ska sälja på blocket.
Eftersom hon är världens sötaste kanin. Tjatar jag mycker om henne?
Ja tydligen eftersom jag fått ett nytt namn. kanin- Linn:)
Men inget av dessa djur jag haft och inget djur i världen (inte änns Molly) kan slå mitt underbara marsvin.
ÅÅh, vad jag saknar dig!
Detta lilla svin, kunde jag sätta lös mitt på gräsmattan. Och han följde efter mig. Han följde med mig över allt.
Jag fick en dock stol när jag var mindre. Men den fick Tuff ta över, och i den låg han.
När vi skulle iväg på middagar, på kalas hos mormor och morfar, till kompisar till och med till affärn.
Kanske därför han blev så tam? eftersom att jag var med han 24/7.
Listan kan bli lång, men känner att jag inte behöver skriva mer än att han var bäst!
Det är därför han idag, får stå på den hedliga platsen. Över min säng.

Miss u min lilla Tuffis!

Kommentarer
Postat av: Ida Engren

minns han som om de var igår, lille tuff :) tjockisen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback