En vecka i fjällen, dock ingen skid semester...

Sitter på Tomas dator och hittade lite bilder från sommaren 2006 när vi var och fjäll vandrade. Tänkte visa er några..

Här är vi på väg upp till fjällen, men efter flera timmars bil körning så tog vi oss en fika pause vid nått mysigt ställe..
Dom som var med och vandrade var... Jag, mamma, Jocke, Emma, Robert, Vickor, Tomas, (Thomas mamma och Thomas kompis Johan)

Vår första natt i tält

Också försa dagen man kunde passa på att känna sig något fräch och snygg. För dagen där efter gav vi oss up och vandrade.. då vi sällan hade tillgång till toa, dusch osv. Smink, hårfön, plattång var ju bara att glömma. Lika så med rena kläder, vad var det?

Hela gänget samlade och redo att gå vår längsta prommenad genom tiderna..
Lägg märke till våra ryggor, min vägde runt 9 kg, det ni!

Då var man igång, här är jag och Emma.. Vi vandrar runt på fjälls topparna. Den där backen var inte rolig vill jag lova.

Det godaste vattnet som finns, är det som rinner ur bäckarna upp på fjällen.
Jocke och mamma har tagit en vatten pause...

Det var himla vackert. Skuggorna på bergen, är skuggor av molnen. Då kan man säga att vi var högt upp, det var asa coolt.

Vi gick över bäckar...
När det var dåligt väder/ fuktigt ute hade vi fodral över våra ryggsäckar. Så vi såg ut som sköldpaddor, det tyckte jag och mamma var roligt.

Vi grillade och hade det rätt mysigt. Vi var ett med naturen!

Här är vår näst sista dag. Då var jag rätt less. Jag ville hem, och drömde om min säng, riktig mat, smink och nya rena kläder.

Men Tomas försökte hålla humöret uppe...

Vi vandrar hemmåt...

Framme! Kararna köpte öl och det lite mindre....

njöt av en glass....

Framme på hotellet passade vi på att spela kubb, äta god mat och duscha.

Tjejerna mot killarna!
När vi kom hem igem märkte jag att mina jeans som jag inte fick på mig innan var för stora och mina vader var fettstora och hårda. Kanske inte så konstigt efter att ha gått mellan 6 km och en mil perr dag med flera kg på ruggen. Samt levt på typ olika soppor....


Ja, där har ni några bilder från vår vandring. Jag orkar inte ladda upp mer, för det går så segt.
Men tänkte bara tillägga att vi ibland kom till olika vandrar hem, där vi passade på att duscha och ibland fanns det dass i skogarna där vi gjorde våra behov. Om ni undrar lixom! Pössss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback