Min Midsommar i Bransalsund

Har ju lite att ta igen nu när jag haft en "blogg pause"....
Min midsommar 2010 kan sammanfattas så här:
Tips promenad; Som Maria stolt kammade hem och vann en film (mumien) som första pris. När blir den omtalade filmkvällen föresten?
En så kallad sprit hinderbana; (tre lag) 1, klunka 33cl alkohol. 2, fånga upp ett stort äpple i munnen som ligger och flyter i en hink med vatten. (i vårat fall saltvatten=Pata spydde och fick hoppa av= mitt lag förlorade). 3, spring till en tallrik full med mjöl och försök få tag på en godis som ligger i botten av tallriken (ansiktet är då helt blött sen hinken med vattnet) 4, ta dig en skit äcklig shot så att det bränner i hela magen. 5, snurra runt en pinne (nork fylla). 6, spring tillbaka till ditt lag och det är nästa mans tur.
Svettiga & mjöliga som vi var, tog vi oss ett dopp innan det var dags för midsommar lunch. Någon hade varit duktig och tagit med sig en tvål också. Så man slapp lukta prutt.
Mat, mat och mera mat. Chrille stod för grillningen. Alla av njöt färsk potatis, prins korvar, köttbullar och sill- snusk i en varsin campingstol mitt ute i ingen stans medens solen stekte.
Vad gjorde vi mer? Innan vi grillade själva middagen? Jo, vi gick ner till vattnet och hämtade cider på rullande band, lyssnade på musik och gjorde midsommar kransar.
När det blev mörkt, så dansade vi runt midsommar stången. Lät något i stil med "så här gör stekarna var dom går och var de sitter och var de står.... och får vi lov och får vi lov att sjunga stekarnas visa" och så dansade vi som alla stekare. (Nu tänker du säkert, men vilka töntar)
Ja, kvällen slutade med trötta människor i tält. Utom Chris då som inte hade något tält och fick ligga ute i gräset på Malins filt! Lyxigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback