första snön & vinterdäcken på

Vaknar tidigt imorse av att Chrille säger att det snöar. Min första tanke var att jag forfarande har sommardäcken på. 
Sov inte så bra efter de, så vaknade innan klockan ringde. Bokade en tid hos däckfirman och fick de sen ur världen.
Att byta däck står högt uppe på min hata-lista. Det där med att röja fram de tunga och skitiga däcken på vinden. Gömmer mina däck längst in och under en massa saker. När det väl är framme så blir jag så stressad ner till bilen som jag parkerat utanför porten för att slippa gå så långt sen. Blir stressad över att lapp-Lisa ska vara i farten. Sen när jag väl är klar så är det samma visa igen, fast tvärt om. Då det andra däcken ska upp igen. Men nu är jag klar och jag behöver inte vara rädd att åka i det här vädret. Ska snart göra mig klar och åka och jobba. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback