längtan efter att få inreda ett barnrum

Långt innan jag ens blev gravid så kunde jag Googla på barnrums inspration eller kika på inspirerande instagram konton. Jag älskar ju som bekant att inreda och fixa hemma. Något som jag inte fått satt fingrarna i än är ju ett barnrum. Rena rama drömmen (för mig). Just nu så har vi dock inga planer på att fixa ett med detsamma. Vi har ju en trea så vi har möjlighet att ordna med ett barnrum. Dock så känns det inte så aktuellt just nu ändå. Främst eftersom vi har planer på att flytta. Har inte bråttom här ifrån, men när det rätta dyker upp så hoppas vi på att kunna slå till. Bebisen kommer ändå inte att vara i behov av ett eget rum med detsamma. Väljer vi att bo kvar här ett tag till så kommer vi ta barnrummet pö om pö. Men för stunden så kommer det ändå att stå orört, så vi har mer nytta av att använda vårt tredje rum som en garderob. Måste dock ändå styra om lite där inne, så mina klädställngar kommer att ryka längre fram. Ett skötbord har redan fått flyttat in. Det ut som en byrå så länge man inte fäller ut de. Vi har ju värdens minsta toalett så finns inte en chans att kunna ha ett på toan (tyvärr). Så vårt tredje rum kommer att få bli ett konstigt blandat rum med allt från skötbordshörna, skrivbordshörna och klädförvaring.
När jag fått mer ordning där inne så tänkte jag visa er. Kan ibland gå fram till skötbordet, fälla ut det. Och bara försöka inbilla mig att det faktiskt kommer att ligga en liten bebis där på. För att inte tala om när jag öppnar bebisklädslådan och tar upp ett miniplagg i storlek 50. Ofattbart att jag kommer att få klä på den lilla människan just den bodyn som jag och Chrille valde ut tillsammans en dag i Stockholm. Den dagen då nästan alla i kassan frågade oss om det var en present. Antagligen för att jag inte såg de minsta gravid ut i vecka 11. För att vi inte hade med oss en vagn eller för att vi inte alls såg ut som några föräldrar. Men de blir det snart ändring på. Nu spårar jag ut här i mitt jätte låna inlägg som bara skulle handla om att jag längtar efter att få inreda ett barnrum. En längtan som inte är alldeles för långt borta. 

Har en rätt klar bild i mitt huvud om hur jag vill ha de. Stackars Chrille, ska han också få tycka till? Klart han ska. Eller! Haha. Som tur är har vi rätt lika smak. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback