Torsten ställer till med lite drama

Vilken vändning min lugna dag efter jobbet fick igår. Har märkt sen nån vecka tillbaka att Torsten haft lite problem med ögat. Men de kommer och det går. Han har haft som ett litet sår, men de försvann lika fort som vi hann upptäcka det. 
Igår var det inte fint. När jag kommer hem ser jag att han är svullen runt om hela ögat. Han sätter sig och kliar som aldrig förr. Följer efter honom och han kollar upp på mig med blod i och runt hela ögat. Så pass att det droppar ner på golvet. Jag grips av ren panik! Trycker ner hissen för att hämta kattburen på vinden. Någon håller den så jag springer upp för alla sju trappor med vader sprängda och stela som sten. In med katten i buren och upp till djursjukhuset. Väl i bilen blir han jätte åksjuk och börjar dregla som en hund. Så jag spenderade hela min dag där igår. Allt som allt tog det oss fem timmar. Utan mat i magen och utan batterier på telefonen. Så långa timmar. Det viktigaste var att Torsten fick hjälp. Började böla när det var tvungna att lugna honom för att gå igenom ögat. Pinsam tjej. Men han bara skrek. Hur ska det gå när jag får barn? Om jag blir så blödig när min katt ska få en spruta. 
Det visar sig med andra ord. Torsten hade iaf en infektion under ögat och även i tandköttet. Nu har vi fått salva och tratt. Han är nu sig själv igen. Igår när vi kom hem så var han så groggy efter sprutan. Han backade istället för att gå rakt fram. Tyckte det såg lite kul ut. 


Min kisse som hatar sin glasstrut och gör allt för att försöka klia i ögat. Bara sex dagar kvar, kämpa på! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Lilla Torsch!! Krya på sig! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback