framkalla

Hemmet är typ upp och ner. Tvätt överallt, diskbänken är full med disk, tvättkorgar fulla, en nedervåning som behöver dammsugas, sängar som behöver bäddas osv. Och här sitter jag ute på altanen, i solen medan Selma sover middag i vagen.
De andra kan vänta en stund till, jag ska bara samla lite energi till att ta tag i det.
Borde väl sätta fart nu, medan hon ändå sover. Men ibland o r k a r man bara inte.
Istället har vi spenderat förmiddagen med att ta foton. Selma ställde såklart upp som modell i nya kjolen. Bilderna är beställda från smartphoto och på lördag ska jag med mamma till Stockholm, så innan dess svänger vi förbi Ikea för att handla ramar.
Jag är halv trött på inredningen nere i hallen. Så har faktiskt sålt av en del saker jag inte vill ha kvar, både för att göra plats för de nya samt att de är bättre för plånboken.

Min lilla prinsessa som blir hela nio månader imorgon. Ett år efter sommaren, jisses. Vart tar tiden vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback